Sabtu, 14 April 2012

ISU PTPTN: ANWAR MAHU BANKRAP PETRONAS DAN LELONG KEPADA NEGARA ASING








Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu mengguna duit Petronas untuk memenuhi impiannya menjadi Perdana Menteri menggambarkan beliau mahu membankrapkan Petronas.
· *Untuk merealilasikan Buku Jingga Anwar mahu menggunakan duit Petronas.

·    *Untuk merealisasikan belanjawan pembangkang dia juga mahu menggunakan duit 
      Petronas sebanyak RM220 bilion kalau di kali dengan lima tahun pemerintahannya berapa jumlahnya? Dalam belanjawannya Anwar tidak nyatakan dari mana wang yang akan digunakannya maka tidak sumber lain melainkan duit Petronas!!!.

·    * Untuk menurun harga minyak juga dia mahu menggunakan duit Petronas

·    *Melupuskan tol juga dia mahu menggunakan duit Petronas

·     *Melupuskan hutang negeri-negeri juga duit Petronas

·   * Melupus hutang si pemiutang PTPTN juga dia mahu menggunakan duit Petronas sebanyak RM5bilion. Untuk meneruskan pinjaman PTPTN dia juga nak samun dia Petronas setahun hampir 3bilion kalau di kali dengan 5 tahun pemerintahannya maknanya RM15bilion duit Petronas akan disapunya untuk tujuan ini.



·     * Untuk merealisasikan manifesto pembangkang juga dia mahu menggunakan duit       Petronas

· *Untuk meningkatkan mutu infrastruktur negeri dan Negara dia juga mahu menggunakan duit Petronas. Meneruskan pemberian subsidi RM22bilion juga mahu disapu duit Petronas, Elaun warga emas RM1,000 seorang juga duit Petronas, Elaun guru-guru juga duit Petronas, Perumahan rakyat RM1 bilion juga duit Petronas, Kenaikan gaji kakitangan Awam RM5.9 bilion mahu di ragut duit Petronas.

Jumlahkan berapa banyak duit Petronas mahu disapu Anwar untuk merealisasikan impian dia.Nampaknya Anwar mahu belanja semua duit Petronas agar Petronas Bankrap! Kenapa Anwar mahu bankrapkan Petronas? Sudah Pasti ada agenda tersembunyi  yang tidak didedahkan Anwar.
Telaga minyak Petronas
Soros menanti peluang

Petronas adalah syarikat gali minyak yang terkemuka dan berdaya saing di dunia. Banyak pihak yang berminat dengan Petronas. Jadi dengan bankrapkan Petronas maka sudah Pasti Anwar akan melelongkan Petronas kepada “kroni-kroninya” yang terdiri daripada Amerika Syarikat dan Negara barat yang “menggemarinya”.

Apakah sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat kita mahu melihat Petronas bankrap dan dilelong dan menjadi milik Negara asing semata-mata mahu melupus hutang PTPTN dan memenuhi nafsu nafsi  Anwar? Soros antara rakan Anwar, Amerika Syarikat dan Barat sekutu Anwar menanti peluang ini. "Banyak budi" telah mereka berikan kepada Anwar sejak dia menjadi mahasiswa UM. Mereka menanti hasil yang telah mereka projeksi sejak 40 tahun lalu!!!

Begitulah Anwar,  mahasiswa lulusan sastera UM dengan ijazah am sahaja. Benarlah kata Lim Kit Siang  ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, katanya “Anwar Menteri Kewangan paling tidak cerdik didunia”!!! Kerana tidak cerdik Anwar hanya dapat berfikir untuk "menyamun" duit Petronas untuk capai cita-citanya!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan