Rabu, 31 Disember 2008

SELAMAT TAHUN BARU 2009

Saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat menyambut Tahun Baru 2009 kepada seluruh warga Malaysia dan pelawat blog ini. Doa saya semoga kehadiran 2009 akan membawa seribu rahmat buat kita semua.

Semoga 2008 yang kita tinggalkan banyak membawa rahmat dan pengajaran kepada kita semua. Namun kita harus bersyukur kepada Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa yang telah memberi limpah rahmat buat kita rakyat Malaysia dapat hidup dalam semua negara yang berdaulat, merdeka, aman, makmur dan sejahtera.

Biar pun kita berhadapan dengan beberapa kepayahan termasuk kegawatan politik akibat permainan politik seseorang yang bernafsu besar untuk menjadi Perdana Menter sehingga tidak menghormati keputusan demokrasi, kenaikan harga minyak yang mendadak akibat konspirasi pihak tertentu, ancaman masalah kegawatan ekonomi dunia ekokoran merudumnya ekonomi Amerika Syarikat. Bencana alam dan peperangan yang berlaku di beberapa buah negara termasuk pembunuhan etnik yang sedang dilakukan oleh Yahuni terhadap rakyat Palestin, namun kestabilan negara kita terus berkekalan.

2008 banyak memberi pengajaran kepada kita semua. Marilah sama-sama kit abersyukur atas nikmat dan rahmat yang Allah kurniakan kepada kita. Semoga segala kesilapan yang kita lakukan pada 2008 tidak akan kita ulangi pada 2009 dan pada masa akan datang.

2009 hadir dengan penuh cabaran. Kegawatan ekonomi yang sedang melanda dunia yang memungkinkan akan memberi kesan kepada negara kita. Sementara Rejim Yahuni sedang membuat provokasi terhadap dunia Islam dengan melakukan pembunuhan dan pencerobohan di kawasan penempatan rakyat Palestin.

Sebagai insan yang sayang dan cinta kepada keamanan kita mengutuk sekeras-kerasnya pembunuhan etnik dan kekejaman serta kezaliman yang sedang dilakukan oleh rejim Yahudi terhadap rakyat Palestin. Marilah kit ahulur sumbangan bagi membantu kesengsaraan mereka disamping berdoa agar kezaliman yang dilakukan oleh Yahudi akan berakhir secepat yang mungkin serta memberi pembalasan diatas kezaliman yang dilakukan.

Kita juga telah membuktikan kepada dunia dan sejarah bahawa kemelesertan ekonomi yang kit aalami sebelum ini berjkaya kita atasi dengan kebijaksanaan kepimpinan pada masa itu disamping sokongan dan perpaduan dikalangan rakyat terhadap kerajaan dan negara. Tanpa meminjam satu sen daripada mana-mana pihak, kita berjaya keluar dari belenggu kemelesertan berkenaan.

Kali ini sekali lagi kita merasainya, ubat yang mujarab ialah kita harus menjaga perpaduan dan sokongan kit akepada kerajaan dalam berhadapan situasi ini. Kita telah menyaksikan apa yang berlaku terhadap beberapa buah negara termasuk jiran tetangga kita Thailand. Jelas terbukti apabila neagar dalam masalah dan rakyat tidak bersatu padu akhirnya yang menanggung kerugian adalah rakyat dan negara berkenaan.

Marilah sama-sama kita berdoa agar negara kita selamat dari segala bencana. Marilah kita berusaha mempastikan kedaulatan, kemerdekaan, keamanan dan eksejahteraan yang sedang kit anikmati akan terus berkekalan sampai khiamat.

Usahlah kita terperdaya dengan retorik dan lakonan pihak tertentu yang selama ini berjuang untuk kepentingan peribadi.

Kita harus ingat kestabilan politik, keamanan, kemakmuran, kestabilan ekonomi dan kesejahteraan saling berkait rapat antara satu sama lain. Kalau salah satuny arosak maka pincanglang kesemuanya.

2009 juga akan menyaksikan peralihan kuasa dalam kepimpinan UMNO dan negara. Harapan kita peralihan kuasa yang dijanjikan akan dapat dilaksanakan dengan penuh tertip dan penuh kejujuran dan ianya akan di kotakan.

Kita berharap perlaihan kuasa dalam UMNO daripada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak akan turut dilaksanakan dalam kepimpinan negara kita. Kita amat berharap peralihan kuasa Perdana Menteri daripada Pak Lah kepada Dartuk Seri Najib Tun Razak akan turut dilaksanakan.

Harapan kita peneraju baru dalam kepimpinan UMNO dan negara akan membawa perubahan yang positif serta memperbetulkan segala kesilapan dan kekilafan yang dilakukan semasa kepimpinan Pak Lah. Kita berharap kepimpinan baru akan bertindak tegas dalam beberapa isu khususnya yang membabitkan raja-raja Melayu, ketuanan Melayu dan Islam.

SELAMAT TAHUN BARU 2009.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan