Rabu, 29 Februari 2012

PERBALAHAN PAS KEDAH KONSPIRASI UMNO?

Kacau...kacau....UMNO KOnspirasi lagi....jahat betul UMNO ni nampaknya sampai berkonspirasi huru-harakan PAS Kedah, PAS Selangor dan PAS seluruhnya........ Bodoh sangat ke Datuk Seri Azizan sehingga sanggup dikonspirasikan UMNO? Atau PAS telah dikonspirasikan oleh PKR dan DAP agar mengikut telunjuk mereka. Maka ekoran kegagalan mencucuk hidungkan Azizan maka satu granddisingn dilakarkan untuk memayah dan mengaibkan Azizan.
Apakah Pas sebuah parti demokrasi? Kini parti yang mendakwa mengamalkan sistem demokrasi dan mendakwa mendukung perjuangan Islam kini dalam pergolakan retak menanti belah. Kini pergolak ekoran kumpulan anuarisme menolak Datuk Seri Azizan sebagai peneraju atau Menteri Besar Kedah. Biarpun urusan majlis angkat umpah exco berjaya diuruskan oleh Azizan dimana lapan exco mengangkat sumpah sebagai exco pada 28 Fubruari lalu di Istana Anak Bukit. Keadaan sebelum ini menjadi Azizan agak panik kerana hanya lima daripada lapan exco hadir dalam majlis raptai angkat sumpah. Namun pada 28 Februari Azizan dapat menarik nafas lega kerana kesemua lapan exco hadir mengangkat sumpah jawatan.
Namun krisis tidak berakhir begitu sahaja. Datuk Fakhrolrazi Zawawi terus menyerang Azizan dengan membuat ugutan terhadap Azizan dengan memberi syarat agar syaratnya dipenuhi oleh Azizan andai beliau mahu dilantik sebagai exco. Malah beliau selaku Yang DiPertua PAS Kuala Kedah turut mengugut Datuk Ir Amiruddin Hamzah supaya meletak jawatan seandainya Amiruddin selaku Timbalan Yang DiPertua PAS Kuala Kedah mahu bersama-sama dengan PAS Kuala Kedah. Andai Amiruddin masih ingin kekal dalam barisan exco bersama Azizan maka beliau akan diketepikan oleh PAS Kuala Kedah dalam apa jua aktiviti dan agenda politik PAS Kuala Kedah.
Nampaknya krisis ini telah membuat Fakhrolrazi berpatah arang berkerat rotan dengan Azizan. PAS tidak lagi boleh berselindung apabila Fakhrolrazi tampil dengan sidang akhbarnya menyerang dan mengugut Azizan dan Ir Amiruddin. Secara langsung menampakkan kepada umum PAS kedah sedang dalam perpecahan.... Ahli PAS tegas mungkin tidak ambil kisah dalam hal ini semasa pilihanraya UMUM akan datang, namun suasana PAS Kedah dan kegagalan Azizan mengawal situasi "pemberontakan" akan mempengaruhi pengundi atas pagar di Kedah yang menjadi suara penentu dalam PRU 13....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan