Isnin, 4 Jun 2012


SKANDAL PERCINTAAN PASANGAN 
ADUN PAS KEDAH MELETUP!!!!!!!!!!!




Selepas dilanda krisis kepimpinan kerajaan PAS kedah kini dilanda krisis skandal percintaan yang membabitkan dua ADUN PAS.

Skandal Percintaan dua ADUN kedah yang sebelum menjadi gossip-gossip  kini telah meletup!!!
Isu ini pada mulanya mahu di tutup kini tidak boleh lagi disembunyikan lagi.
  

Menurut sumber rapat dengan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak, isu ini telah dihidu oleh Menteri Besar Kedah Beliau telah pun berjumpa dengan kedua-dua ADUN berkenaan sebelum mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Kedah.

Azizan terpaksa bersemuka dengan kedua-dua pasangan ini bagi menjaga nama baik kepimpinanya dan PAS disamping mengelak isu ini “meletup” dan menjadi isu besar dalam PRU13.

Kata sumber ini, dalam pertemuan itu, kedua-dua pasangan ini telah mengaku dihadapan Azizan mereka mempunyai skandal hubungan sulit percintaan seperti yang didakwa.

Dalam pertemuan itu Azizan telah memberi kata dua dan nasihat agar pasangan ini bernikah agar ianya tidak menjadi isu besar dan memberi kesan kepada PAS menjelang PRU13.

Azizan disifatkan berada dalam keadaan serba salah kerana kedua-duanya adalah orang kepercayaannya dan isu ini berkemungkinan akan memberi reputasi buruk terhadap kepimpinannya yang baru saja dilanda krisis kepimpinan tidak lama dahulu.

Sumber ini juga tidak menafikan kedua-dua pasangan ini merupakan Exco kerajaan ngeri Kedah.
Kata sumber itu lagi, ADUN wanita berkenaan yang menjadi balu sejak November 2010  sebelum ini digossip menjalinkan hubungan dengan bekas pemandunya.


Sementara itu menurut satu sumber lagi, seorang pemimpin besar PAS Kedah yang juga merupakan seorang ADUN Kedah mempunyai bukti lengkap mengenai percintaan kedua-dua pasangan ini.

Beliau antara orang yang bertanggungjawab mendedahkan isu ini sehingga sampai kepengetahuan Menteri Besar dan media Alternatif.

ADUN Kedah berkenaan tanpa berselindung lagi  telah mendedahkan nama kedua-dua EXCO terbabit.


Menurut ADUN berkenaan pasangan yang dimaksudkan ialah Dato Dr Hamdan Che Khalib, ADUN Tanjong Dawai merangkap Exco Belia dan Sukan, Kesenian dan Warisan serta Kebudayaan. 






Dan pasangannya Dato Siti Aishah Abdul Ghani yang merupakan ADUN Merbau Pulas merangkap Exco Pembangunan Wanita, Pembangunan Keluarga dan Kebajikan Masyarakat.









Sumber itu memberitahu, sekiranya pasangan ini bernikah maka salah seorang daripada mereka wajar meletak jawatan kerana tidak wajar pasangan suami isteri duduk semeja dalam melaksanakan tugas dan membuat keputusan. Dengan ini katanya kerusi Exco akan berlaku kekosongan dan ianya akan dipangku oleh Azizan.

Sebelum ini tersebar khabar angin mengatakan beberapa pihak mempunyai rakaman video aksi seorang ADUN Kedah dan dikatakan tersebar       dalam You Tube.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan